Friday, March 4, 2011

MamPukAh Aku BeRubAh-mAsiH beLuM tErlAmbAt...

 
Aku masih ingat kata-kata itu,...
" belajar rajin2x...along harapan mama dan ayah..''
Kata2 yg mampu membuat hati ini mengalirkan airmata,
Itulah kata2 dari mamaku...
Hati ini merasa berat,
Betapa besarnya harapan ibubapaku untuk melihat aku berjaya,
Ingin melihat nasib kami sekeluarga berubah....
Tapi, aku lupa;
Allah itu sentiasa di sisi hambaNYA..

Sekali lagi aku menyoal diri,
kenapa aku begini??kenapa....??
Ya Allah....
aku insan biasa yang lemah...
Pada mulanya, aku merasakan segalanya sukar...
Mana tak nya, takde usaha memang la susah..
Aku sekadar melayan segala perbuatanku
yang tidak mengendahkan nasihat rakan,
mengabaikan perintahNya suatu ketika dulu....
namun,,
Tatkala aku mendengar bacaan Al-Quran dibaca di kaca TV,
mahupun rakan-rakan aku membaca,
aku mula sedar, ALLAH itu maha mengetahui segalanya..
DIA juga lah yang akan membantu diri ini tatkala susah,
mahupun senang..
wahai diriku,,tidakkah engkau sedar akan kekuasaanNya...
Astaghfirullahalazim..
Aku perlu berubah..

Sedarlah ...
aku ni hanya manusia biasa,
kadang2 kat atas,
kadang2 kat bawah..
kini aku bersyukur...
aku dipertemukan dengan sahabat2 yg boleh membimbingku
membawaku ke jalan lurusMu....
SUBHANALLAH…
SESUNGGUHNYA KEKUASAAN-MU YANG PALING AGUNG...
KAU SEDARKANKU DI SAAT AKU HANYUT… MASIH TAK TERLAMBAT…
UNTUK SUATU PERUBAHAN…
 sesungguhnya,,kini aku gembira berada di jalan-Mu...
aku juga gembira memperbaiki diri..
gembira mempelajari ilmu-Mu
~ATUL~
kau perlu berubah!!!
Masih belum terlambat:::
Aku berharap, sinar baru akan menyuluh hidup ini..
Ku pohon kekuatan dari-MU YA ALLAH..
Moga segalanya menjadi mudah..
Sesungguhnya hambaMU ini insan yg lemah...

InsyaAllah..

1 comment:

  1. dalam keinginan mencapai hidayah perlu sediakan dahalu tempat untuk Allah letakkan hidayah Allah
    oleh itu, kite peru usahakan ke arah untuk mencapai hidayah Allah insyaallah Allah akan bukekan pintu hidayah untuk hambanya yang lemah kerana Allah yang berhak untuk beri kepada sesiapa hidayah nye

    ReplyDelete