Monday, September 12, 2011

Yg Lemah Ini Adalah Aku...



click to create your own
 
 
“Jika saat ini aku lalai,
tolong ingatkan aku…
tentang umurku yang telah tersia,
tentang cintaku yang tiada makna,
tentang kataku yang menipu,
tentang kerinduanku yang salah tuju,
tentang kelupaanku bahwa Izrail pasti akan mengunjungiku,
tentang sempitnya kubur,
tentang hari pembangkitan,
tentang mizan,
tentang hisab,
juga tentang seksa neraka…”

Yang lemah itu aku...
  Yang selalu futur itu aku...
 Yang asyik terbabas keluar landasan itu aku...
 Yang cepat penat itu aku...
 Aku kagum pada mereka yang mampu bertahan,istiqamah dalam iman.
 Jiwanya tenang walau dalam sendirian,bahkan bahagia dalam khalwatnya dengan Allah.
 Terus-terusan saja ia memperbaiki diri, memantapkan hafazan Quran, meningkatkan bacaan ilmiah, dan tidak segan-segan meluangkan masanya di atas sejadah.
 Kakinya kuat berdiri dan berlari memercikkan Islam kepada semua walau di manapun ia berpijak.
 Bahunya teguh memikul beban dakwah yang berat.


Sesungguhnya,,yg lemah ini adlah aku..

No comments:

Post a Comment