Monday, March 26, 2012

sketsa kehidupan~ :)

~2009~

1 mesej diterima lepas keluarnya result SPM dulu2..SPM is not everything right? 
Dan diri ini hanya tersenyum...
 

DULU...
Jika diimbau kembali kenangan masa kecik2 dulu, zaman UPSR, PMR dan SPM mesti dapat result kurang satu dari markah penuh....tapi SPM banyak pulak xpenuh nya...=.=

"Nak cepat-cepat habiskan zaman sekolah.Tak best."
 
Tau tak, bila dah habis zaman sekolah baru tau betapa rindunya nak kembali ke zaman sekolah....adoiii...~Zaman yg tak perlu fikir banyak,zaman yag selesa, zaman yg seronok dan paling penting cuma rasa zaman yang masalah besarnya adalah 'study' dan 'bila nak habis sekolah'~tu je....^^!
                                                                Masa nih,
aku bukanlah seorang yg pemalas pun,rajin lah jugak (perasan jap)
aku bukan seorang yg tak pandai,tp pandai lah sikit2..huhuhu
aku bukan seorang yg main-main,mestilah ya....
Tapi mungkin nasib tima zaman sekolah dulu bukanlah yg terbaik tuk dikenang.mungkinlah~cewaahhhh..


di sitilah bermulanya kisah duka pahit masam manis aku di sekolah.
Apa yang boleh dikata, sepanjang dua tahun dah nak  habiskan zaman sekolah, banyak pulak benda yg aku alami....
Banyak ujian yg Allah berikan.Banyak benda yg Allah nak didik  aku,tapi tak pernah nak sedar....=.=. Allahu Rabbi..:(

Dan dipenghujungnya, SPM yg  aku letakkan harapan tinggi, hanya tinggal kenangan. Allah beri yang terbaik kan?Bila dapat result,hohoho...budget cool je.. Allah beri yg terbaik kan,,kenapa nak sedih2...itu yang aku usaha,itu yang aku dapat...Result aku tak teruk mana pun,,,,huhuhu..Tapi mungkin sebab impian nak dapat tinggi,itu yg sedih sikit...:(

Semua  permohonan aku mohon,cuba nasib gitu... Ada rezeki mana-mana dapatlah.
Matrik,dpt kat pulau pinang...tapi tak mau pergi sebab ayah kata jauh...huhu

Nak dikatakan aku 'gagal', masih ramai lagi yg kurang bernasib baik dari aku kan?
Aku kecewa jugak sebenarnya, sbb tak dapat bagi yg lagi tinggi untuk mama dgn ayah...
Tak sehebat result sepupu aku dulu...hurmmmm..
"kenapa aku tak pernah dapat apa yg aku impikan?"
itu je lah yang aku tau cakap...=.= huh!

POINT SEBENARNYE :
Dalam diuji,aku  senang je amik sikap tak kisah, taknak sedih-sedih suma tuh
Dalam susah,aku masih lagi ketawa....kiranya aku nak kata,aku rindu aku yang dulu...^^

Lepas tu,SPM bukanlah segalanya,Ia hanya satu permulaan.Dan kisah kehidupan aku seterusnya masih panjang lagi....Apa2 pun aku bersyukur menjadi aku yang kini...:)
Apa yang kita dapat hari ini bukan jaminan tuk masa depan ...
Tapi apa yang kita ada sekarang, mampu tuk mencerahkan masa depan yg masih panjang lagi...
*** Moga diri ini terus istiqamah dan mampu berdepan dengan ujian dariNya~insyaAllah,Ameen :) 





No comments:

Post a Comment