Saturday, April 7, 2012

Tak patut bukan??

Setiap yang Allah takdirkan di dunia ini semuanya berhikmah dan terbaik.

Saya yakin ini.

Cumanya, kadang-kadang, iman teruji. Keikhlasan diragui. Adanya bersangka-sangka.

Tahu, ianya salah! Tahu, ianya tak patut.

Sebab itu, akhirnya air mata sendiri yang mengalir hasil pergolakan emosi dalaman.

Baguslah dan sememangnya ada baiknya.

Allah nak diri tertanya-tanya apa itu kunci ketenangan.

Dan jawapannya adalah empat kata kunci ini:

1. "Aku tahu bahawa rezekiku tidak akan jatuh ke tangan orang lain, maka hatiku menjadi tenang."

2. "Aku tahu bahawa tugasku (sebagai hamba) tidak akan dikerjakan orang lain, maka aku sibukkan diriku dengannya."

3. "Aku yakin Allah memerhatikanku, lalu aku malu untuk menjatuhkan diriku ke dalam dosa."

4. "Aku tahu ajal itu pasti datang, maka aku selalu bersiap-siap menantinya."


1 comment: