Saturday, April 5, 2014

Study vs Kerja

Assalamualaikum :)

Agained,Im Back !! #excited ~ ye kah?
not really...

yeahhhh...entry kali ni...
kisah hidup yang dilalui diri ni sendiri...
Allah..bukan mudah nak buat keputusan...
Pelbagai cabaran & bisikan -ve..bercampur baur...
Namun..kita hanya merancang...Dia saja yang menentukan...:)

This year... a bit challenging to myself..
Its about on making decision..
Its not mean that im never think and make any decision...
imposible if i do something without thinking on it..
But for this time..
im quite dillema...Im discussing with many peoples...
Parents,Friends,social network friends...hummm..
everybody has their own respons,advices and opinions...

Hanya mampu berdoa dan memohon padaNya untuk memberikan yg terbaik
atas keputusan dan tindakan yg dibuat..
Mungkin nampak hal remeh bukan?
namun bila impian bertembung dengan tanggungjawab sebagai anak sulung...kakak kepada adik2...
Allah..lelah memikirkannya...
Hanya Dia..Dia..Dia saja yang Maha Mengetahui..
Segala pendapat,nasihat dan cadangan sahabat2..aku terima dan mendengarnya..

Namun,
Terdetik di hati...
Tergerak jari jemari untuk berhubung dengan seseorang..
Berada di Brisbane,Australia...
Asma' binti Harun..
Mengenalinya ketika aku berusia 16 / 17 tahun..masih sekolah lagi..
Seperti empunya kakak sendiri..
Ya..Dia dan suaminya..Encik Tengku Fazli Tengku Yahya..
tak sangka..
perkenalan bermula kerana mama mengasuh anak2 mereka berdua ni...
mereka sekeluarga sgt rapat dgn keluarga aku..

Bila tahun 2010,
Aku masuk ke UniKL MICET,
Baruku sedar...En Tengku ni lecturer..nak2 pulak course aku Environment...
pernah mengajar aku 1 sem..
stop here about how we meet...

whatsapp..
its begin...
aku bertanya pendapat kpdnya..
ya ..aku sngt tersentuh dengan responnya...












Thats all...
Terima kasih Ya Allah...atas kurniaan hadirnya insan2 seperti mereka yg sentiasa disisi ku...

p/s : Mohon lepas ni ..yang TERbaca entry ni...janganlah tanya bila nak sambung study..huhuhu..

No comments:

Post a Comment