Monday, July 8, 2013

Lembutkan Hati...Rendahkan EGO!

Dear Me!
Lembutkan hati..rendahkan ego...

Amalkan menyebut asma Allah ; ' Ya Latiff' ( Yang Maha Lembut/Halus)
dengan melaziminya...insyaAllah..ianya mampu melembutkan hati yang keras lagi ego seperti diri ini....huhuhu...+_+



EGO~ reality always hurt =.='

apa gunanya sahabat kalau apa yang kita buat tak diendahkannya?
apa gunanya sahabat kalau dah tak boleh dengar keluh kesah kita, bagi nasihat yang membina?
apa gunanya sahabat kalau dah tak mahu berbalas bicara?


walaupun aku tak sebaik sahabat lain yang mereka dampingi, apa salah nya teruskan saja persahabatan dengan aku?
bukan kah mereka yg lebih baik seelok-eloknya membimbing sahabat yg kurang baik ni?
kalau semua yang baik nak bergaul dengan baik saja, apa akan jadi pada yg kurang baik ni?
wallahualam...
sedih rasa hati ni Allah saja yg tahu.
nak diluah pada sahabat, sahabat seperti sudah tak sudi lagi.
tak apalah, reality always hurts kan...dan hanya DIA sahaja tempat mengadu yg lebih baik..Maha segalanya :)

aku tak pernah mengharap menjadi yang terpenting dalam hidupmu. tapi cukuplah 1 hari nanti bila kau terdengar nama aku..., kau akan ingat watak aku dalam hidupmu....#cewahhhh~

(Pada hari kiamat kelak) orang yang bersahabat saling bermusuhan di antara satu sama lain, kecuali orang-orang yang bertaqwa." (al-Zukhruf:67)

Rasulullah s.a.w. bersabda: Allah s.w.t. berfirman:

“Orang yang berkasih sayang kerana Allah, orang yang saling berziarah kerana Aku (Allah), orang yang saling berbelanja membelanja kerana Aku(Allah), orang yang saling berhubungan kerana Aku(Allah), mereka semua berhak mendapat kasih sayangKu (Allah)” (Riwayat Ahmad)


Last but not least :
Ya Allah, tolong sampai kan pesan rindu aku ni dekat dia ni boleh? Tolong jagakan dia sekali ... dia sahabat yg saya sayang di antara yg paling saya sayang... (:. yeahh, awak tahu siapa awak, tapi orang lain takkan tahu siapa awak ! salah2....saya tahu siapa awak...tapi tak mungkin awak tahu ini untuk awak....:( nevermind: they can guess, but only me yg tau....~hmmmmm.... *merepek di pagi hari*

No comments:

Post a Comment